A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Only variable references should be returned by reference

Filename: core/Common.php

Line Number: 257

Związek Nauczycielstwa Polskiego Tuchów

Związek Nauczycielstwa Polskiego Oddział Tuchów

Informacja o przełożonym spotkaniu

Planowane po zakończeniu roku szkolnego spotkanie wszystkich członków ZO , OKR i ZSIP odbędzie się 3 września 2021r o godz.17,30 Chata pod Wałem - Lichwin

open

WNIOSEK ZNP O WZNOWIENIE PRAC NAD PROJEKTEM „PENSJE NAUCZYCIELI Z BUDŻETU”

Wniosek ZNP o wznowienie prac nad projektem „Pensje nauczycieli z budżetu” 8 czerwca 2021 r. Związek Nauczycielstwa Polskiego skierował wniosek do Marszałek Sejmu RP Elżbiety Witek o uruchomienie prac nad obywatelskim projektem ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych innych ustaw przez właściwe komisje sejmowe. Projekt ten – zainicjowany przez ZNP – dotyczy finansowania wynagrodzeń nauczycieli w formie dotacji celowej z budżetu państwa. 15 kwietnia 2020 r. w Sejmie odbyło się pierwsze czytanie obywatelskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych innych ustaw (druk nr 282). Wszystkie kluby parlamentarne zdecydowały o skierowaniu projektu do dalszych prac w Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej. Od ponad roku sejmowe komisje nie zajęły się tym projektem. Szczególnie dziś jest on istotny, kiedy rozpoczęły się prace nad zmianą pragmatyki zawodowej nauczycieli, w tym systemu wynagrodzeń.   ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Petycja ZNP ws. wstrzymania prac nad reformą edukacji włączającej 1 czerwca 2021 r. rozpoczynamy ogólnopolską akcję zbierania podpisów pod petycją ws. projektowanych zmian w edukacji włączającej. Petycja – w formie elektronicznej – jest skierowana do nauczycieli, rodziców i innych osób zainteresowanych przedstawionym problemem oraz do organizacji pozarządowych i samorządowych. O liczbie złożonych podpisów poinformujemy premiera i parlament. Link do petycji ZNP: https://www.petycjeonline.com /petycja_w_sprawie_wstrzymania_projektowanych_zmian_w_edukacji_wczajcej_i_poddania_projektu_rzeczywistym_konsultacjom                                                        PETYCJA ws. projektowanych zmian w edukacji włączającej                                                                                                                                         Szanowni Państwo,  projektowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki zmiany w zakresie edukacji włączającej  są kontrowersyjne i budzą ogromny niepokój różnych środowisk, w tym rodziców i nauczycieli. Zakładają bowiem masowe kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ogólnodostępnych szkołach i przedszkolach, a także zmiany organizacyjne w zakresie pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych. Brak specjalistycznej kadry (pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów), bariery architektoniczne, jak również fakt, że większość nauczycieli w szkołach masowych nie jest przygotowana do pracy z uczniami wymagającymi specjalistycznego wsparcia – uniemożliwia zapewnienie równych szans edukacyjnych i rozwijanie indywidualnego potencjału wszystkich uczących się. Rządzący nie mogą po raz kolejny w nieodpowiedzialny sposób reformować oświaty. Skutki mogą być katastrofalne. Dlatego Związek Nauczycielstwa Polskiego zwraca się o poparcie naszych działań, których celem jest wstrzymanie prac nad nowymi rozwiązaniami w zakresie edukacji włączającej i poddanie projektowanych zmian rzeczywistym konsultacjom.    Związek Nauczycielstwa Polskiego   ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zapisz się do ZNP! To Zdecydowanie Najlepsza Przynależność Wystarczy wypełnić deklarację członkowską i przekazać ją prezesowi ogniska ZNP w swojej szkole, przedszkolu lub placówce. Jeżeli nie ma ogniska ZNP na terenie danej placówki deklarację należy przekazać (osobiście lub pocztą tradycyjną) do siedziby właściwego terytorialnie oddziału ZNP obejmującego swym działaniem  gminę na terenie której znajduje się dana szkoła (placówka). ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Opis propozycji ME i N dot. zmian statusu zawodowego nauczycieli                              11 maja 2021 r. Związek Nauczycielstwa Polskiego otrzymał materiał MEiN – „Propozycje zmian statusu zawodowego nauczycieli” stanowiący podstawę do dyskusji na kolejnym posiedzeniu Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty, które odbędzie się 18 maja w gmachu Ministerstwa Edukacji i Nauki z udziałem przedstawicieli związków zawodowych i samorządów. Proponowane zmiany dotyczą:

  •  czasu pracy,
  •  systemu wynagradzania,
  •  awansu zawodowego,
  •  oceny pracy nauczyciela,
  •  urlopu wypoczynkowego.
Materiał MEiN został przesłany do Okręgów ZNP i jest konsultowany. PROPOZYCJE MEiN (test pochodzi z materiału ministerstwa)
  1. Czas pracy nauczycieli:
„1) podwyższenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli (z wyjątkiem nauczycieli wychowania przedszkolnego) o 2 godziny; Zwiększenie pensum będzie się wiązało z ruchami kadrowymi, w związku z powyższym proponuje się w 3 – letnim okresie przejściowym zastosowanie działań osłonowych dla nauczycieli, dających możliwość elastycznego przechodzenia na nowy system. Rozwiązania kadrowe będą uwzględniały decyzję nauczyciela o zwiększeniu pensum z jednoczesnym wzrostem wynagrodzenia lub zachowanie dotychczasowego wymiaru pensum i ustalenie proporcjonalnego wynagrodzenia zasadniczego. 2) określenie wymiaru zajęć dodatkowych poza pensum (np. zajęć rozwijających zainteresowania), które obowiązkowo realizowaliby nauczyciele przedmiotów, które wymagają mniej czasu na przygotowanie się do zajęć lub sprawdzanie prac pisemnych: nauczyciel wychowania fizycznego, nauczyciel plastyki i nauczyciel muzyki – 2 godziny tygodniowo (rozliczenie tych godzin może być w systemie np. rocznym, kwartalnym czy miesięcznym, a nie tygodniowym)”. (…) „II. System wynagradzania nauczycieli oraz uprawnienia o charakterze socjalnym: 1) odejście od rozliczania średnich wynagrodzeń nauczycieli, likwidacja dodatku uzupełniającego oraz zwiększenie środków na wynagrodzenia (o średnią kwotę z ostatnich 3 lat) z przeznaczeniem na podwyżkę wynagrodzenia zasadniczego, – dodatkowy koszt z budżetu państwa; 2) wynagrodzenie zasadnicze uzależnione od:
  • poziomu wykształcenia – ograniczenie obecnej tabeli do grupy nauczycieli posiadających wykształcenie wyższe magisterskie i przygotowanie pedagogiczne oraz grupy pozostałych nauczycieli;
  • etapu rozwoju zawodowego nauczyciela – kwotowy (stały) wzrost wynagrodzenia zasadniczego w związku z uzyskaniem, odpowiednio, stopnia nauczyciela mianowanego oraz stopnia nauczyciela dyplomowanego;
3) uzależnienie wysokości wynagrodzenia zasadniczego od wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę – po zwiększeniu wynagrodzenia w związku z podwyższeniem pensum o 2 godziny, włączeniu części środków z obecnego odpisu na ZFŚS oraz włączeniu środków wypłacanych na JDU, mnożnik dla nauczyciela rozpoczynającego pracę w zawodzie wynosiłby ok. 125%. Obecnie nauczyciele stażyści otrzymują wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 100% – 105% minimalnego wynagrodzenia za pracę. 4) Składniki wynagrodzenia
  • wynagrodzenie zasadnicze
  • dodatek za wysługę lat
  • wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw
  • wynagrodzenie za pełnienie powierzonych funkcji (ewentualne rozszerzenie funkcji uprawniających do dodatku)
  • dodatek za specjalizacje zawodowe
  • dodatek za warunki pracy
  • dodatek motywacyjny
  • inne składniki wynikające ze stosunku pracy – nagrody (w tym nagrody jubileuszowe i nagrody za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze), odprawy, dodatkowe wynagrodzenie roczne, dodatek za pracę w porze nocnej);
Określenie, w drodze rozporządzenia, kwotowych minimalnych stawek dodatków do wynagrodzenia zasadniczego. 5) wprowadzenie dodatku za specjalizacje zawodowe (proponuje się dodatek za dwie specjalizacje możliwe do uzyskania po osiągnięciu stopnia nauczyciela dyplomowanego). 6) przejście do powszechnego sposobu naliczania wysokości odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych i przesunięcie uwolnionych środków na podwyższenie wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli.   7) przesunięcie środków wypłacanych dotychczas na świadczenia „na start” przy jednoczesnym zwiększeniu wynagrodzenia nauczycieli rozpoczynających pracę w zawodzie; 8) ustalenie wysokości dodatku wiejskiego w stałej kwocie, niezależnej od posiadanego stopnia awansu zawodowego, a nie jak dotychczas, jako % od wynagrodzenia zasadniczego na poszczególnych stopniach awansu”. „III. Awans zawodowy nauczycieli: 1) zmniejszenie liczby stopni awansu zawodowego (likwidacja stopnia nauczyciela kontraktowego), etapy rozwoju zawodowego po zmianie:
  • okres wprowadzenia do zawodu nauczyciela (co najmniej 4 lata pracy)
  • nauczyciel mianowany
  • nauczyciel dyplomowany
utrzymanie rozwiązania dotyczącego uzyskiwania tytułu honorowego profesora oświaty; 2) wprowadzenie wystandaryzowanego egzaminu zewnętrznego po okresie wprowadzenia do zawodu, obejmującego część praktyczną i teoretyczną, warunkującego uzyskanie mianowania; 3) odbiurokratyzowanie ścieżki awansu zawodowego, w tym odejście od staży, oraz położenie większego nacisku na umiejętności praktyczne nauczycieli; 4) umożliwienie nauczycielom dyplomowanym zdobycia dwóch specjalizacji zawodowych (dodatek do wynagrodzenia po uzyskaniu stopnia specjalizacji); 5) umożliwienie nauczycielom kontraktowym, z zaawansowanym stażem wynikającym z obecnego systemu awansu, przyspieszenia uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego w okresie przejściowym”. „IV. Ocena pracy nauczycieli: 1) określenie przypadków, w których wymagana jest określona ocena pracy (przed uzyskaniem każdego stopnia awansu zawodowego oraz stopnia specjalizacji zawodowej, przy ubieganiu się o pełnienie określonych funkcji), brak obligatoryjnych terminów dokonywania oceny pracy poza ww. przypadkami; 2) określenie w rozporządzeniu szczegółowych kryteriów oceny pracy nauczyciela, odnoszących się do kryteriów głównych określonych w ustawie”. „V. Urlop wypoczynkowy nauczycieli: 1) określenie urlopu wypoczynkowego nauczycieli szkół feryjnych w dniach roboczych – 50 dni roboczych, urlop udzielany zgodnie z planem urlopów, we wszystkie dni wolne od zająć dydaktyczno–wychowawczych; 2) przyznanie prawa do dodatkowych dni urlopu wypoczynkowego za dłuższe wycieczki szkolne (oraz dodanie przepisów o delegacjach za podróże służbowe dla nauczycieli opiekujących się uczniami na wycieczkach szkolnych)”.      

Dokumenty do pobrania

Zarząd

Elżbieta Srebro

PREZES ODDZIAŁU W KADENCJI 2019 - 2024

Teresa Drogoś

WICEPREZES

Renata Szeląg

WICEPREZES

Małgorzata Kozioł

SEKRETARZ

Adam Drogoś

PRZEWODNICZĄCY SEIR , CZŁONEK ZARZĄDU

Stanisław Jaworski

CZŁONEK ZARZĄDU

Bernadeta Szot

CZŁONEK ZARZĄDU

Piotr Pierzchała

CZŁONEK ZARZĄDU

Małgorzata Pilch

CZŁONEK ZARZĄDU

Wiesława Cudek

CZŁONEK ZARZĄDU

Małgorzata Iwanowicz

CZŁONEK ZARZĄDU

Renata Węgrzyn

CZŁONEK ZARZĄDU

Anna Stanuch - Madej

PRZEWODNICZĄCA ODDZIAŁOWEJ KOMISJI REWIZYJNEJ

Bogusław Szeląg

ZASTĘPCA PRZEWODNICZĄCEJ OKR

Anna Jantoń

CZŁONEK OKR

Justyna Jaworska - Lipka

CZŁONEK OKR

Adam Drogoś

PREZWODNICZĄCY ODDZIAŁOWEJ SEKCJI EMERYTÓW I RENCISTÓW W KADENCJI 2019 -2024

Jadwiga Augustyńska - Majchrowicz

CZŁONEK ZARZĄDU

StanisławJaworski

CZŁONEK ZARZĄDU

Anna Igielska

SKARBNIK

Jan Gawryał

CZŁONEK ZARZĄDU

Krystyna Jagiełło

CZŁONEK ZARZĄDU

Mchalina Jaworska

CZŁONEK ZARZĄDU

embed-google-map.com